Still enjoying ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu Still enjoying ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu

Still enjoying !

Blijf op de hoogte en volg Judith

31 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaaal,
Het wordt weer tijd voor een update uit het nog steeds zonnige Kaapstad!
Ik zit hier al bijna 2 maanden en ik heb weer heeel wat te vertellen.

Mijn stage gaat nog steeds super, moet wel veel werken maar dat is niet erg!
Ik werk nu al twee weken op een andere afdeling, namelijk de Front office waar ik in totaal 4 weekjes blijf. De laatste week mocht ik bij de Reservations steeds meer doen, ik mocht me bezig houden met de groepen, de reisorganisaties en daarnaast mocht ik Liza steeds meer helpen met de Marketing waarbij we leuke ideeën hadden om het hotel te promoten. Kortom helemaal naar m’n zin en ik wilde daar graag blijven! Helaas is er een andere stagiaire, die toen op de Front Office stond, zwanger geraakt. Ze is 18 jaar en komt uit Afrika. Ze wilde graag mijn stage omdat je daarbij kunt zitten en zij begon last van haar rug te krijgen. Na veel overleg met m’n supervisor zijn we eruit gekomen en sta ik nu voor een aantal weekjes hier, maar mag hierna weer terug naar de andere afdeling!

Ik moet zeggen, het valt me alles mee en eigenlijk vind ik het hier ook heel leuk! Nu heb ik meer contact met de gasten zelf, waar je ook heel veel van leert.
De afgelopen paar daagjes stond ik late-shift, dat is van 14.30 tot 22.30 uur. Het hotel loopt super goed en het was dan ook mega druk! Bij mijn afdelingen stonden we met genoeg personeel alleen in het restaurant en in de House-keeping waren ze met veel te weinig. Wat betekent dat ik de hele avond overal heb bijgesprongen, wat uiteindelijk ook wel weer leuk was!
Naast m’n reguliere stage om heb ik afgelopen weken een aantal trainingen mogen volgen.

De eerste training was de induction, deze training krijgt iedereen die net werkzaam is bij de Carlson Rezidor Hotel Group. Hierbij kregen we veel achtergrond informatie over de hotel keten, kregen we te horen waar het hotel voor staat en werden onze collega’s in de presentaties voorgesteld met hele grappige afbeeldingen. Ik werk hier nu al een aantal weken dus grappig om zulke foto’s te zien van m’n collegaatjes! Ook zagen we in deze presentaties andere hotels die onder deze keten vallen, nou een aantal zijn zeker niet verkeerd kan ik wel zeggen!
Naast deze training kregen we een heerlijke lunch in het restaurant, kortom een prima training! 

De tweede training was responsible business, wat te vergelijken is met mvo. Hierbij werd aandacht geschonken aan de maatschappij, de aarde/het milieu en de mensen: de gasten en ons als employee van het hotel. We mochten ook zelf met onze eigen ideeën komen wat leuk was. Helaas was ik ziek dus hield ik de training niet lang vol! Liza heeft de presentatie naar me gestuurd en ze wist dat ik het wel graag wilde volgen dus heeft ze getekend dat ik de training goed heb afgerond, heel lief!

Gelukkig voelde ik me woensdag al stukken beter en kon ik de Yes, I Can! training doen!
Deze training gaat over communicatie en hierbij leerde je om een bepaalde houding aan te nemen en jezelf zelfvertrouwen te geven om met klachten om te gaan i.p.v. je manager te roepen. Aan het einde van de training moesten we zeggen wat we ervan vonden. Mijn collegaatje die naast me zat ging op z’n knieën zitten en begon te huilen. Hij vertelde dat hij eeuwig dankbaar was dat hij in dit hotel mag werken en dat hij daardoor een goed huis kan veroorloven in een goede buurt. Zijn broertje is laatst overleden omdat hij in een slechte buurt in de townships woonde en ruzie kreeg met een andere bende. Ik wist niet wat ik hoorde, maar besefde me dat dit ook Afrika is. Aan het einde kregen we allemaal een certificaat en een speldje voor op je pak, welke ik nu met trots mag dragen!

Naast m’n stage om zijn er in de vrije dagen ook genoeg leuke dingen te beleven. Ik ben alweer een paar keer met iedereen wezen stappen wat je hier heel goed kunt doen! Een paar weken geleden konden we carnaval vieren in Kaapstad, wij als hippies zijn er helemaal los gegaan op de nederlandse muziek! De tweede rooftopparty is ook weer geweest en konden we natuurlijk ook niet missen! Dit is het beste feestje van Kaapstad!

Naast het uitgaan heb ik in de weekenden weer veel van Afrika gezien! Ik ben onder andere naar Mzoli’s geweest met Anouk en Sanne en twee vrienden van Sanne. Dat is een braai plaats midden in de townships waar je super goed vlees kunt eten maar ook kunt chillen tussen de locals die muziek maken, heel gaaf! Ook ben ik met Anouk, Sanne en Dana naar een wijnfestival geweest in Paarl waar je voor 100 rand (6 euro) wijn kunt proeven en alle mooie wijnlanden kunt bekijken. Het was niet moeilijk om hier een hele dag te vertoeven!
Een ander weekend zijn we met de auto gaan touren met Anouk, Colette, Myrthe en Minou. We wilden gaan hiken in de bergen en waterfallen spotten maar daar was het te laat voor dus dat bewaren we voor een andere keer. Maar het mocht de pret niet drukken want we zijn hele mooie parken en wine estates afgegaan om gewoon te kijken. Collete’s ooms wonen hier en die wisten nog een heel leuk plekje waar je tussen de dieren wat kon drinken, dus dat hebben we gedaan, erg grappig! ’s Avonds zijn we lekker gaan eten in een pizzaria in Somerset! Op de terugweg op de snelweg viel de huurauto ineens uit midden op de snelweg terwijl we langs het grootste township van Kaapstad stil kwamen te staan… niet handig. Gelukkig was de auto alleen over verhit met 5 meiden erin, en reed hij weer door na een aantal minuten stil gestaan te hebben. Ik wil liever niet weten wat er gebeurd was als we echt lange tijd stil hadden gestaan maar ook dat is weer goed afgelopen!

Deze zondag heb ik de Tafelberg beklommen met Myrthe en Colette. De dag ervoor waren we uitgeweest maar als kind van twee sport ouders moet dat niet uitmaken haha.
We hebben de zwaarste route gepakt (kwamen we later pas achter) maar het was super mooi! Ik kan niet ontkennen dat ik af en toe een zwaar momentje heb gehad maaar het was zeker de moeite waard!
’s Avonds zijn we lekker gaan uiteten omdat we vonden dat we dat verdiend hadden!

Ik beloof volgende keer eerder een update te geven, in plaats van zo’n lang verhaal te plaatsen!
Over vier weekjes komt mama al met tante Ella, waar ik al heel veel zin in heb! Gelukkig skype ik veel met iedereen dus dat scheelt!

Dikke kuss

  • 31 Maart 2014 - 15:27

    Marloes Altena:

    Lieve Juud,
    Heel leuk om dit allemaal te lezen. Het is fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er nog lekker van, en alvast veel plezier met je moeder en je tante!
    Dikke kus, xxxxx Marloes

  • 31 Maart 2014 - 16:00

    Trudy Welboren:

    Wat schrijf je gezellig. Leuk hoe iedereen uitvliegt over de wereld. Leerzaam voor jullie en mooie levenservaringen voor in je rugzakje. Dean vertrekt over 3 weken naar Zweeds lapland. Nog veel (leer)plezier tijdens je stage en we blijven je volgen! Lfs Trudy

  • 31 Maart 2014 - 17:11

    Marian De Ruijter:

    He lieverd!
    Erg leuk om op deze manier 'n beetje op de hoogte te blijven van jouw avontuur in Z-Afrika.
    Heerlijk dat je zo geniet! Nog heel veel plezier.
    xx
    Marian

  • 31 Maart 2014 - 17:27

    Cynthia:

    Juudje!! Leuk dat je het zo fijn hebt lieverd :), ik ben benieuwd om meer van je verhalen te horen als je weer terug bent!

    Liefs,
    Cynnie

  • 31 Maart 2014 - 19:11

    Mama:

    Hey lieve Judith! Superleuk joh, je tweede blog! Je maakt hele gave dingen mee en we kunnen niet wachten om jouw kant op te vliegen..........!!!XXX mam

  • 02 April 2014 - 19:38

    Jannemarie:

    Lieve Judith, genieten weer van je verhalen. Het is wel duidelijk dat je het erg naar je zin hebt! Houd dit zo!!!
    Heel veel plezier alvast met het bezoek van je moeder en Ella!
    We blijven op de hoogte, dikke kus van Jannemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 2985

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: