Nieuwe update ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu Nieuwe update ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu

Nieuwe update !

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Liefste allemaal,

Sorry voor de grote faal van mijn blog maar hierbij toch een nieuwe update! Ik zit al ruim 3,5 maand in Kaapstad en het is nog steeds de tijd van m’n leven. Nu het bij jullie lekker zomer begint te worden is het bij mij bijna winter! Denk daarbij maar niet aan vreselijke kou en sneeuw want ik zat vandaag lekker in bikini in de tuin te zonnen. Toch zijn sommige dagen niet al te best en wordt het nu erg snel donker maar ook daar valt mee te leven :)

Met m’n stage gaat het nog steeds erg goed! Ik sta nog steeds op de Front office waar ik tot nu toe erg veel van geleerd heb. Ondertussen weet ik alles en heb ik steeds meer verantwoordelijkheden gekregen, ook in het financiële gedeelte. Gelukkig is dit wel de laatste week want ik ben wel weer toe aan een nieuwe uitdaging! Vanaf volgende week mag ik Liza helpen met de sales en marketing! Ik ga met haar nieuw promotiemateriaal ontwikkelen en daarnaast kunnen we bezig zijn met het onderhouden van klantencontacten, in dit geval onze hotelgasten.

Het wonen met alle meiden gaat nog steeds goed. Soms hebben we een discussie met onze eigenaar maar ook dat hoort erbij. Helaas zijn er twee leuke meiden vertrokken naar huis en gaat er binnenkort weer iemand weg maar er blijven nog genoeg vriendinnen over!

Van Kaapstad heb ik ondertussen bijna alles gezien en gedaan heb ik het idee. Naast alleen de tafelberg heb ik Lion’s head beklommen en zijn we Signall hill opgeweest voor de allermooiste zonsondergang! Daarnaast hebben we een aantal keer het strand bezocht in onze vrije dagen, ben ik met een groep naar een concert geweest in Kirstenbosch, gingen we naar de Waterfront, zijn we naar de Old Biscuit mill geweest in Woodstock: een upcomming wijk in Kaapstad met grote contrasten. Het is enorm hip maar ook weer vrij arm. Zodra je de markt opgaat merk je dat niet, je ziet alleen heeel veel lekker vers eten, veel mensen en buiten staan tenten met live muziek! Daarnaast mocht het braaien in de tuin, andere huisfeestjes, uiteten in de lekkerste restaurantjes, uitgaan en sporten (heb vorige maand een abonnement afgesloten) deze weken uiteraard niet ontbreken.

Toen kwam m’n lieve dispuutsgenootje Paddy langs! Patricia deed haar minoren stage in Johannesburg! Super leuk om bezoek te krijgen maar voelde ook wel beetje gek. Tot m’n grote verbazing had ik veel vrij wat super leuk was. Ik kan zeggen, we hebben er ook alles uitgehaald!
De eerste dag zijn we zijn naar de Old bicuit mill geweest en heb ik mijn hotel laten zien, ik moest toen wel weer werken maar we zijn na m’n shift naar Longstreet geweest om te stappen. Volgende dag gingen we de tafelberg op, nee niet weer lopen maar nu lekker luxe met de cable car. Heel leuk om te zien met heldere lucht! We hebben daar lekker geluncht.
’s Middags ben ik met Sanne meegeweest om naar de politie te gaan want Anouk en Sanne waren in onze eigen straat overvallen, geen pretje kan ik jullie zeggen. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoelt maar als je dan zoiets hoort van je vriendinnen ga je er toch even anders naar kijken.

De volgende dag was de wekker om 5 uur en gingen we lion’s head beklimmen. Weer een super mooie zonsopgang gezien en goede workout gehad hoor! Daarna ben ik snel thuis om gaan kleden want m’n leraar van de Hotelschool kwam me bezoeken. Ik was best zenuwachtig maar dat was nergens voor nodig. Hij was heel geïnteresseerd en m’n managers die erbij zaten waren ook alleen maar positief! Ze willen me graag daar houden, maar no worries, ik kom gewoon weer naar het vertrouwde Nederland hoor want stiekem mis ik het best af en toe. Meneer van Seggelen vond het super dat ik zo’n leuke en uitdagende stage heb met leuke collega’s. Dat was ook een momentje voor mij om te realiseren hoe goed ik het heb. Na een goed gesprek en een nieuw plan voor de aankomende weken ging hij een andere student weer opzoeken.
’s Avond ging ik lekker met de meiden uiteten bij Two Oceans, een heerlijk sushi restaurant!

De volgende dag gingen Paddy en ik een tour doen! We zouden naar cape point gaan in combinatie met wijn proeven! We hadden het super geregeld want ik mocht gratis mee aangezien ik in mijn hotel veel met die organisatie te maken heb! Mooi meegenomen en zo konden we wat extra geld investeren in het wijn proeven :) haha. We zouden om kwart over 8 opgehaald worden bij mijn hotel stond op de brochure. Maar nee hoor, om kwart voor 8 werd ik gebeld door m’n collega dat er een tour busje op ons stond te wachten. Wij haasten en rennen, maar allemaal voor niks want ze hadden het toch verkeerd (typisch afrikaans). Het was een super leuke tour waarbij we eerst naar Cape point zijn gegaan, daarna naar cape of good hope, vervolgens hebben we selfies met de pinguins gemaakt haha, daarna zijn we gaan lunchen op de waterfront waarna we vervolgens door stellenbosch gingen rijden om daar op mooie wijnboerderijen heerlijke wijntjes gingen proeven! De dag erna gingen we zand surfen met Anouk en Colette erbij! Echt onwijs vet, heb al een reservering gemaakt om het nog een keer met Eline en Mila te doen! Het voelde alsof ik een hele vakantie had gehad maar werken daarna was ook weer prima, ik kon er weer even goed tegenaan!

Vrijdag 25 april kwamen mama en tante Ella mijn kant op! Op het werk kon ik niet goed functioneren omdat ik super veel zin had ze te zien! ’s Avonds ging ik ze op het vliegveld ophalen samen met Colette en Pleun. Myrthe was er ook want haar zus zat in hetzelfde vliegtuig! Het was zo fijn om ze te zien, je vergeet even het stage wereldje maar beseft ook dat je heel veel meemaakt. Ik had leuke pakketjes, cadeautjes en brieven vanuit Nederland gekregen, heel lief!
We hebben super veel leuke dingen samen gedaan en gezien. We zijn vaak uiteten geweest, we hebben Lion’s head beklommen, koningendag gevierd, hop on hop of bus door kaapstad gedaan, we zijn naar Simon’s town geweest, Cape point, Camps bay en nog veel meer. Natuurlijk heb ik ze veel laten zien maar daarnaast heb ik ook veel nieuwe dingen gedaan. We zijn op safari geweest in het Aquila park, ruim twee uur rijden van Kaapstad. Super mooi park met hele leuke safari lodges waar je in kunt slapen. We hebben twee keer een safari gedaan, super gaaf om de big five te zien! Ook ben ik twee keer met de trein geweest. Een keer vanuit Simon’s town, en een keer vanuit Kaapstad. Ik kan zeggen, het is een hele happening maar de trein komt wel optijd!
Kortom het was heerlijk om wat quality time met famillie te hebben!

Deze weken ga ik weer veel werken. Met m’n collegaatjes gaat het ook nog steeds goed. Ze waren erg blij met de lekkernijen vanuit holland en ze vonden het leuk om m’n familie te zien. Ik kan de afrikanen zelf steeds meer waarderen maar het blijft soms een gek land. Zoveel grote contrasten in een klein gebied maak je niet veel mee. Afgelopen weken zijn er collegaatjes van vriendinnen van mij overleden die in een Township woonde, ook dat blijft Afrika.

Er is alweer een nieuwe internship-trainee aangenomen in ‘mijn hotel’ voor het half jaar naar mij. Gek idee dat ik dan weer in Nederland zit maar er zijn natuurlijk ook veel studenten voor mij geweest. Ik heb veel berichtjes gehad van medestudenten die vroegen hoe het is om hier stage te lopen. Natuurlijk kan ik het iedereen aanraden maar je kan het alleen weten als je het zelf meemaakt!

Dit was het weer voor nu. Leuker kunnen we het niet maken, wel korter! Het gaat allemaal super goed! Mila en Eline komen over 5 weekjes al! Dikke knuffels en kussen voor jullie

• 20 Mei 2014 - 21:15

Mama:

Hoi Judith!
    Wat superleuk weer zo'n leuke, lange blog van je te lezen! Heerlijk dat je zoveel meemaakt en dat ook wij hebben kunnen meegenieten! Blijf goed oppassen en op jezelf ( en omgeving) letten!
    Nog 5 weekjes..........dan komen je zusjes!!!!!
    Veel liefs, mam

• 20 Mei 2014 - 22:13

Trudy Welboren:

Met genoegen lees ik je verhaal. Dean is inmiddels twee dagen thuis uit Zweden. heeft ook veel leuke dingen meegemaakt. Voor hem wel weer wennen. Na de stilte van Zweden, schitterende uitgestrekte landschappen, 24 hours licht, sneeuw en bergen weer over tot de orde van de dag. Vandaag heeft hij al weer zijn ondernemersplan moeten verdedigen (gehaald) en vrijdag en maandag examens. En ja ik kan mij goed voorstellen dar je moeder aangeeft goed op jezelf te passen. Mooi gebied waar je verblijft maar soms ook wel gevaarlijk. Wij stierven al duizend doden na een sms je van Dean "ben bergwandelen en klimmen. Zit nu op 2000 meter. Uitzicht is mooi." Op dat moment zaten wij te genieten op een terras in Kroatie. Toen ik hem vroeg voorzichtig te zijn op mijn Moederdag, antwoordde hij doodleuk dat ie in zijn eentje aan t klimmen was en dus de enige was die op hem kon letten. Dan ben je blij als ouders, wanneer hij weer onderaan de berg staat ha, ha.
    En dat waren maar 5 weken! Veel plezier straks met je zussen. Leuk voor jullie 3tjes. En geniet ze!

• 23 Mei 2014 - 14:14

Lieke:

Hey Judith!

Wat een leuke verhalen! Ik had je eerdere blogs gemist, dus heb even bijgelezen nu ik een broodje zat te eten, maar ik moet zeggen, je haalt er alles uit wat erin zit! Super! Ga zo door! Die stage klinkt ook heel leuk en leerzaam, ben benieuwd wat je nog meer allemaal gaat doen! Je moet zeker alles komen vertellen als je terug bent!

Dikke knuffel van je nichtje!