Lovely Cape Town ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu Lovely Cape Town ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Ruijter - WaarBenJij.nu

Lovely Cape Town !

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal! Na 6 keer m’n blog proberen te plaatsen de afgelopen dagen probeer ik het dan nu eindelijk weer opnieuw. Het internet werkt niet altijd even goed mee heb ik gemerkt maar zelfs dat heeft wel wat, want ja daar zit ik dan, heeerlijk in Afrika! Ik zit er nu al 3,5 week en ik kan zeggen tot nu toe vliegen de weken echt voorbij en ik begin zelfs al een beetje te wennen! Heb nog niet echt het besef dat ik hier een half jaar blijf, maar ik weet wel dat ik het hier nog lang kan volhouden! Het was een heel geregel om m'n visum te krijgen maar zeker de moeite waard :) Super leuk laatste weekje had ik gehad in Nederland. Vooral het weekend met de intro in Maastricht en zondag met de hele familie uiteten, beter kon niet!
Maandag ging ik samen met Eline vliegen naar Kaapstad, we hadden een overstap op Dubai maar dat was prima te doen. Het vliegveld was alleen niet normaal groot, toen we er doorheen waren was het alweer tijd om het vliegtuig in te stappen. Dinsdag ochtend kwamen we aan in Kaapstad, ik was natuurlijk met m’n lange broek en spijkerjasje veeel te warm gekleed haha. Ook werden we gelijk geconfronteerd met het feit dat ze hier links rijden maar ook daar raak je snel aan gewend! Het huisje wat we via Cape Town Rocks hebben geregeld is super chill. Ik woon daar nu met vijf vriendinnetjes van de Hotelschool, en daarnaast met nog heel veel andere leukies. Vorig halfjaar hebben andere Hotello’s hier gezeten en die zagen we dan ook toen we aankwamen. Super leuk ook om Marlin te zien, jammer alleen dat het voor korte duur was!

De eerste week was echt een vakantie weekje! Alleen maar gechillt en een beetje Kaapstad verkend. We zijn onder andere naar de Waterfront geweest, Cape Town centrum, Clifton beach en Camps bay en de Skybar. We zijn een paar keer uiteten geweest en natuurlijk hebben we een aantal keer in de tuin gebraaid! Echt het perfecte leventje leiden met 35 graden, heel lekker en goedkoop uiteten, lieve mensen, mooie omgeving en chille muziek!

Die maandag ging het echte leven beginnen; stage lopen bij Hotel Park Inn Radisson Foreshore.
Ik was heel benieuwd maar het is me alles meegevallen. Voor de mensen die het niet weten, Marlin liep voor mij stage in dit hotel en zij had al tegen een paar mensen gezegd dat ik zou komen. Nou toen ik binnen kwam was het gelijk, heee jij bent het meisje van de foto’s. Haha heel chill.
Ik ben begonnen bij de afdeling Reservations en daar zit ik nu nog steeds. Nu na 2,5 week stage heb ik al veel eigen taken en mag ik af en toe zelfs een collega helpen met de Sales en Marketing.
De collega’s zijn super lief en ik begin er ook steeds meer te wennen. Ze spreken vooral Engels maar af en toe Afrikaans, wat ze me maar al te graag willen leren. Mega grappig taaltje maar best goed te verstaan! Wel zeiden een aantal collega’s tegen me toen ik me voorstelde: huhh maar nederlanders zijn toch blank? Ja, misschien is het op de foto’s nog niet zo goed te zien maar ik begin een beetje een negerinnetje te worden hier.

De weekenden zijn heerlijk, vorig weekend op zaterdag was ik met Sanne en Anouk naar de Rooftopparty geweest die op het dak van mijn hotel werd georganiseerd! Mega vet, en toevallig kwamen we nog twee hotello’s tegen (small world)!
Zondag zijn we naar Kaap de goede hoop geweest, en toen was het weekend weer voorbij.

Afgelopen donderdag hadden we een party van Cape Town Rocks (de organisatie van studentenhuizen in kaapstad) en daar kwam ik Nina tegen (een kennis uit Nederland), super gezellig. In het weekend zijn we eerst uiteten geweest bij mama Africa, heel vet want daar zijn allemaal locals die live muziek maken! Daarna zijn we uitgeweest op longstreet wat niet te vergeten heel chill is. Nou die afrikanen weten wel wat los gaan is haha. Zaterdag ben ik met Dana gaan surfen en zondag zijn we met z’n allen naar Shimmy beach club geweest.

De plannen voor dit weekend moeten we nog maken maar daar maak ik me niet zo druk om, eerst nog twee daagjes werken. Heel raar dat m’n familie op wintersport is terwijl ik hier elke dag in ruim 30 graden zit, wel leuk contrast!

Voor nu is het wel weer genoeg geweest denk ik zo, ik kan sowieso zeggen dat het hier top is!
Ciaooooo xxxx

  • 26 Februari 2014 - 22:24

    Emma Van Egmond:

    Wauw Juud! Klinkt echt als 1 groot feest daar, iemand stikjaloers hier.... Heel leuk om te lezen en dat we zoveel (jaloersmakende) foto's voorbij zien komen hihi. Geniet ervan Judasssss xxxxx

  • 27 Februari 2014 - 21:57

    Ella De Ruijter En Oma Gre:

    Hoi lieverd,
    Leuk verhaal. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, en dat je zo goed opgevangen bent, zegt oma.
    Ik vind dat je het eigenlijk alleen over uitgaan, chillen en weekendjes hebt, en niet veel over werk, en dat is precies goed.
    Oma en ik zijn op dit moment in Berg en Dal bij Nijmegen voor vier dagen, zijn heerlijk aan het dineren gegaan en gaan morgen naar het Afrika museum, dus zitten we in gedachten op jouw level. Geniet veel, zegt oma, en heel veel groetjes van ons.
    Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 2979

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 30 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: